Friday, August 13, 2010

Nur ein Jahr....

Just one year ago TODAY - August 13th - I came home from living in Germany for 16 months.














I said goodbye to a beautiful land, a difficult (yet rewarding once learned) language, and to a people who captured a HUGE piece of my heart. Not a day goes by that I don't think about the experiences that I had and the people I met. And as each day passes I miss it all just that much more.


Tonight I went to the wedding reception of a mission friend. I got to see my MTC companion and other people I had met on my mission.

David, me, Lyndsey, Quinton, Kaitlin, Tyler, Adam Kaitlin and me


I can't even begin to express how grateful I am for my mission and for everything it did for me in shaping who I am and where I am today.

In my last email to my family as a missionary I included lyrics to a song that expressed just how I felt about my mission. I like it best in German (for the English version look up the song: For Good from the musical Wicked)

Wie ich bin

Es wird gesagt - Wenn jemand in dein Leben tritt - Dann damit du - Etwas lernst das du nicht weißt - Bevor man fragt - Erscheint ein Mensch der Antwort gibt - Und er ahnt kaum - Welch ein Dienst er dir erweist - Mir ist nicht klar - Ob das auch stimmt für mich - Doch ich weiß - Hätt ich dich nicht gekannt - Wär ich heut nicht ich - Wie die Sonne den Kometen - Wegzieht von seiner Bahn - Wie der Felsblock zu dem Fluss sagt - Fließ woanders hin - Du warst da - Darum hab ich mich verändert - Nur weil wir uns kannten - Bin ich heut wie ich bin - Wenn wir uns hier - Vielleicht auch nie mehr wieder sehn - Was ich fühle - Ist eher Dankbarkeit als Schmerz - Du lebst in mir - Ich hab so viel gelernt von dir - Deine Handschrift - Schrieb mir wichtiges ins Herz - Und was in meinem Buch des Lebens stand - Wird unbeschrieben neu erzählt - Nur weil ich dich fand - Wie ein Schiff erfasst vom Sturmwind - Auf dem Weg übers Meer - Wie ein Samen den ein Vogel trägt - Wer weiß wohin - Du warst du da - Darum hab ich mich verändert - Nur weil wir uns kannten - Bin ich heut wie ich bin - Du warst da - Darum hab ich mich verändert - Und ich hab mich denk ich zum Bessernn verändert - Weil wir uns kannten - Bin ich heut - Wie ich bin

No comments:

Post a Comment